2013.gada sākumā spēkā stājās dažādas valsts un starptautiskas izmaiņas līgumā un, sākot ar 01.01.2013. jaunajiem kravas automobiļiem jāatbilst izplūdes gāzes izmešu standartam Euro VI.
Sākot ar 1992.gada, kad tika ievesti izplūdes gāzes izmešu standarti, ES nemitīgi samazina kaitīgo vielu pieļaujamo saturu izplūdes gāzēs. Salīdzinot ar standartu Euro V, jaunajā Euro VI izplūdes gāzes izmešu standartā kravas automobiļiem samazinās suspendēto daļiņu satura norma par 67%, bet oglekļa oksīda pat par 80%.
Lai ievērotu maksimāli pieļaujamo izmešu apjomu līmeni, kravas automobiļu vadošie ražotāji izstrādā jaunus dzinējus un pilnveido esošos, kā arī uzlabo atgāzu recirkulācijas sistēmas.
Te var izsekot divas stratēģijas. Pirmkārt, normu ievērošanu nodrošina selektīvā katalītiskā neitralizācija (SCR), otrkārt, tālākā smalkās attīrīšanas filtru modernizācija.
Kas attiecas uz motoreļļām, tad var teikt, ka Euro VI automobiļiem derīgas visas E6 un E9 motoreļļas. Bet neskatoties uz to, jāievēro specifikācijas, kas noteikti automašīnu ekspluatācijas instrukcijās. Uz doto brīdi ir zināms, ka vadošie ražotāji ieviesīs šādas specifikācijas:
MAN: M 3477
Daimler: MB 228.51
Volvo: VDS 4
Scania: LDF 3
Iveco: ACEA E9 un E6