ACEA (fr. Association des Constructeurs Europeens de l’Automobile — Eiropas automobiļu ražotāju asociācija) istrādātās specifikācijas maksimāli apvieno sevī Eiropas autoražotāju prasības pret motoreļļām.
ACEA specifikācijas klasificē motoreļļas atkarībā no to piemērotības konkrētam motora tipam vai izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmas. Tā, A un B klasēm atbilst eļļas ar augstu kvēpu veidojošo vielu, fosfora un sēra saturu (high SAPS), kas paredzētas parastajiem benzīna un dīzeļdzinējiem. C klase ietver eļļas ar zemu (low SAPS) un vidēju kvēpu (mid SAPS) saturu transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar vismodernākajām izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmām. Šādiem transportlīdzekļiem ir vajadzīgas īpašas eļļas, kas palīdzētu novērst dīzeļdzinēja kvēpu filtra piesārņošanu. Atkarībā no maksimāli pieļaujamā kvēpu veidojošo vielu, fosfora un sēra satura, ACEA C klase šīs eļļas iedala, zema satura (low SAPS) un vidēja satura (mid SAPS) eļļās. Motoreļļas, kuras izmanto komerciālo transportlīdzekļu dīzeļdzinējos, pieder pie E klases. Eļļas, kuras atbilst vienai un tai pašai ACEA klasei, bet atšķiras ar veiktspējas un ekspluatācijas parametriem, tiek apzīmētas ar atbilstošajiem cipariem, kas seko klases apzīmējumam. Pie tam, lielāks cipars nenozīmē augstāku eļļas līmeni.
Ja jaunās paaudzes dzinēji pārsniedz pašreizējās prasības eļļai, tiek veikti dzinēju testi un ACEA grupas tiek pārskatītas. Tā, piemēram, ACEA 2016 izdevumā citu starpā tika iekļauti divi jauni oksidēšanās testi, kuros ņemta vērā augstāka sadegšanas temperatūra un palielināts pieprasījums pēc biodegvielas. Patiešām, salīdzinot ar fosilo dīzeļdegvielu, biodīzeļdegvielas sadegšanas temperatūra ir augstāka, kas var izraisīt spēcīgāku motoreļļas oksidēšanos. Turklāt, ACEA 2016 ieviesa jaunu kategoriju – ACEA C5. Prasības attiecībā uz degvielas ekonomiju un CO2 izmešu samazināšanu tajā, ir noteiktas kā noteikta līmeņa ekspluatācijas parametri, kuriem motoreļļai ir jāatbilst. Šajā kategorijā ietilpst mid SAPS motoreļļas ar ļoti zemu viskozitāti augstā temperatūrā un augstu bīdes ātruma gradientu (HTHS) 150°C diapazonā no ≥ 2,6 līdz ≤ 2,9 MPa·s, kas paredzētas transportlīdzekļiem ar izplūdes gāzu pēcapstrādes sistēmām. Tajā pašā laikā stenda testos motoreļļai jānodrošina vismaz 3% degvielas ekonomija.
ADDINOL Superior 020 C5
Pateicoties rūpīgi piemeklētam piedevu kompleksam un sintētiskajām bāzes eļļām, kas izgatavotas, izmantojot jaunākās sintēzes tehnoloģijas, ADDINOL Superior 020 C5 piemīt ievērojamas priekšrocības:
- samazināts degvielas patēriņš;
- Teicamas zemo temperatūru īpašības;
- Optimāla viskozitāte pie jebkura braukšanas stila;
- Droša pretnodiluma aizsardzība;
- Izcila motora tīrība;
- Optimāli eļļas maiņas laiki, arī izmantojot elastīgu apkopes sistēmu.
Pateicoties zemai viskozitātei tiek sasniegtas optimāli zemas frikcijas īpašības, kā arī ievērojams CO2 izmešu un degvielas patēriņa samazinājums. Lai aptvertu dažādu atbilstību un specifikāciju prasības, ADDINOL ražoto motoreļļu klāsts vieglo automašīnu dzinējiem ietver vairākus produktus ar daudziem dzinēju ražotāju apstiprinājumiem. Autoražotāju prasības aizvien biežāk pārsniedz ACEA un API specifikācijās noteiktās vispārējās prasības un kļūst arvien individuālākas un specifiskākas. ADDINOL Superior 020 C5 ir paredzēts benzīna un dīzeļdzinējiem un atbilst ACEA C5 specifikācijai, kā arī Volvo VCC RBS0-2AE prasībām.